-
تفویض اختیار: چالش همیشگی مدیران!
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 15:51
در دنیای پویای امروز، سازمانها برای رشد و پیشرفت خود نیازمند مدیریت کارآمد و استفاده بهینه از منابع انسانی هستند. تفویض اختیار به عنوان یکی از ارکان کلیدی مدیریت، نقشی اساسی در افزایش بهرهوری، خلاقیت و تعهد کارکنان ایفا میکند. با این حال، تفویض اختیار در عمل، چالشی همیشگی برای بسیاری از مدیران بوده است. در این...
-
گزارش کارگاه آموزش برندسازی ١٤٠٣ با علیجاه شهربانویی
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 12:08
علیجاه شهربانویی که بیش از ٢٤ سال تجربه کار در برندسازی، تبلیغات و بازاریابی با شرکتها و سازمانهای بزرگ و متوسط را در کارنامه خود دارد، در آخرین روز از فروردین ۱۴۰۳ کارگاه آموزشی برندسازی تجاری را مختص مدیران در هتل قلب تهران برگزار کرد تا حدود ۷۰ نفر از سراسر کشور در غروب جمعه دورهم برای افزایش اطلاعاتشان در این...
-
طراحی گام به گام کمپین تبلیغاتی
سهشنبه 19 دی 1402 20:44
تعیین هدف مشخص: ابتدا باید هدف دقیق کمپین خود را مشخص کنید. آیا میخواهید فروش افزایش یابد یا شناخت برند افزایش پیدا کند؟ هدف خود را به دقت تعیین کنید و سپس به سوی طراحی گام بردارید. شناخت مخاطب: مخاطبان شما کسانی هستند که باید با احساساتشان در ارتباط باشید. آنها را درک کرده و به نیازها و خواستههایشان توجه کنید. این...
-
تسلط بر هنر تبلیغات: آشکار کردن اهمیت آموزش دانش و مهارت
شنبه 16 دی 1402 21:46
در منظری که بازاریابی دیجیتال به سرعت تغییر میکند، نیاز به درک عمیق از تبلیغات مهمتر از هر زمان دیگری شده است. کسب فهم عمیق از اصول و مبانی دانش تبلیغات به عنوان یکی از عوامل اساسی در موفقیت کمپینهای بازاریابی در دنیای امروز اجتنابناپذیر است. در این راهنمای جامع، به جزئیات اساسی دانش و مهارت تبلیغات میپردازیم تا...
-
حکایت زن زیبا و بی ادب! و پندهایی در باب کسب و کار
جمعه 2 دی 1401 20:15
گویند در ازمنه قدیم، مردی روستایی، زنی زیبا داشت. روزی مرد که هنوز «اُپن تو ورک» نشده بود، بعد از ساعات طولانی کار به خانه بازگشت. دید زنش گریان است. علت را جویا شد. همسر زیباروی گفت:« من وقتی به حیاط خانه میروم، گنجشکان نر موهایم را میبینند و این مرا معذب کرده و ایمانم را بر باد داده است.» در تاریخ هرچی شر و شوره...
-
نقد و بررسی کتاب خون نحس
دوشنبه 29 دی 1399 23:36
خون نحس تلاش جان کریرو برای رسوا ساختن دروغ های ترانوس یک-مقدمه: عادل طالبی عزیز، همانطور که در پیام کوتاه اشاره کردم، به خاطر انتشار این کتاب ارزشمند قدردان شما هستم. تا به حال پیش نیامده بود در حین خواندن یک کتاب، احساسات متفاوت و گاه متضاد در من ایجاد شود؛ اتفاقی که حین مطالعه کتاب « خون نحس » رخ داد. تقریبا ۱۱ ماه...
-
چگونه اینستاگرام نقش مهمی در بازاریابی و تبلیغات ایفا می کند؟
دوشنبه 6 خرداد 1398 19:14
چگونه اینستاگرام نقش مهمی در بازاریابی و تبلیغات ایفا می کند؟ مقدمه : پس از آنکه شبکه اجتماعی اینستاگرام پا به عرصه حیات گذاشت و مورد توجه کاربران قرار گرفت ، سازمان ها و نهادها برآن شدند که از این ابزار خوب که بازار هدف آنها را پوشش می داد ، به عنوان یک رسانه عمومی جدید استفاده کرده و تبلیغات خود را در آن به معرض...
-
مشاوره بازاریابی و تبلیغات آنچه مشتریان حتما باید بدانند!
پنجشنبه 22 فروردین 1398 21:55
دستان شفابخش مشاور تبلیغات و بازاریابی؟ ! مشاور یا ساحر؟ گاهی دوستانی از بنگاه های اقتصادی مختلف برای موضوع مشاوره تبلیغات و مشاوره بازاریابی با اینجانب تماس می گیرند. تجربیاتی که در این زمینه داشتم و شنیده هایم از تجربه برخی همکاران گرامی من را بر آن داشت تا یک بخش از مطالب دنباله دار آسیب شناسی تبلیغات در ایران را...
-
مشاوره مدیریت
سهشنبه 20 فروردین 1398 23:45
مشاور تبلیغات مشاوره تبلیغات مشاور بازاریابی مشاوره بازاریابی مشاور برندینگ مشاوره برندینگ
-
100 برند برتر سال 2018 میلادی منتخب موسسه معتبر Interbrand را بشناسید
چهارشنبه 3 بهمن 1397 21:44
یک دهه پس از بحران مالی جهانی، برندهایی که امروزه رشد سریعی دارند، همانهایی هستند که واقعیتِ مشتریان خود را درک کرده، شجاعانه و الهامبخش حرکت میکنند و تلاشهای آنان به شکل شگفتانگیزی نتیجه میدهند. اینتربرند در سال 2018 افتخار دارد برای نوزدهمین بار متوالی 100 برند برتر جهانی را به شما معرفی کند. با نگاهی به...
-
صفر تا صد طراحی کمپین تبلیغاتی را در این نوشته بخوانید
شنبه 21 مهر 1397 12:11
با آنکه بیشتر تبلیغاتچی ها و آژانس های معتبر تبلیغاتی با اصول طراحی کمپین تبلیغاتی آشنا هستند و از آن برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی استفاده می کنند، اما شاید برای برخی افراد تازه کار در این حرفه و یا مشتریان صنعت تبلیغات آشنایی با اصول کمپین نویسی خالی از لطف نباشد.در این نوشته با هم مروری خواهیم داشت به اصول نگارش کمپین...
-
طراحی کمپین تبلیغاتی
شنبه 24 شهریور 1397 11:47
طراحی کمپین تبلیغاتی صفر تا صد کمپین تبلیغاتی را در این نوشته بخوانید با آنکه بیشتر تبلیغاتچی ها و آژانس های معتبر تبلیغاتی با اصول طراحی کمپین تبلیغاتی آشنا هستند و از آن برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی استفاده می کنند، اما شاید برای برخی افراد تازه کار در این حرفه و یا مشتریان صنعت تبلیغات آشنایی با اصول کمپین نویسی خالی...
-
معرفی 10 عنوان از کتاب های برتر رشته تبلیغات به زبان فارسی
چهارشنبه 5 مهر 1396 21:51
کتاب های برتر رشته تبلیغات را بشناسید و بخوانید درباره معرفی کتاب های برتر رشته تبلیغات چند بار توصیه هایی در کانال تبلیغات و مدیریت برند داشتم. اما پرسش های مکرر دوستان گرامی از یک سو و جمع آوری همه این کتب از سوی دیگر باعث شد، تصمیم بگیرم که کتاب های برتر رشته تبلیغات البته آنهایی که به زبان فارسی ترجمه شده اند را...
-
موضع یابی، جایگاه یابی یا پوزیشنینگ Positioning
جمعه 31 شهریور 1396 01:20
جایگاه یابی (Positioning ) برای برندهایی که اولین در صنعت خود نیستند! موفقیت یک محصول عرضه شده در یک بازار هدف خاص، به این مسئله بستگی دارد که یک نوع محصول چقدر خوب در بازار هدف جا بیفتر و یا به عبارتی چه مکان و جایگاهی را در بازار هدف به خود اختصاص دهد. میتوان گفت که موضع یا جایگاه محصول، بیانگر نوع نگرش مصرفکننده...
-
نشر گسترده و وایرال شدن محتوا چگونه رخ میدهد؟ نکاتی برگرفته از محتواهای دارای بیشترین بازنشر
جمعه 17 شهریور 1396 16:56
مقدمه ای درباره وایرال شدن محتوا : در دنیای پرهیاهوی تبلیغات امروزی که اکثر تبلیغات توسط مخاطبان دیده نمی شود، استفاده از محتوایی که توسط خود مخاطبان ویرال شود نیازمند اصول و شیوه هایی است که آقای استیو رایسون آن را بخوبی طبقه بندی کرده و با ذکر مثال های عینی به تشریح آنها پرداخته است. شما شاید از این شیوه ها هم اکنون...
-
ایجاد برنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی یا ارتباطات منسجم بازاریابی ( IMC )
پنجشنبه 2 شهریور 1396 00:13
ارتباطات یکپارچه بازاریابی ( Integrated Marketing Communications ) که به اختصار IMC ، نامیده میشود، یک مفهوم ساده و در عین حال مهم است که ارتباط و بههم پیوستگی تمام اشکال ارتباطی و پیامهای ارسالی در خصوص بازاریابی را تضمین میکند. یکی از چهار مولفه اصلی در آمیخته بازاریابی (که قبلا در همین ستون معرفی شده است)،...
-
ارتباطات یکپارچه بازاریابی یا ارتباطات منسجم بازاریابی ( IMC ) چیست؟
پنجشنبه 26 مرداد 1396 23:35
عصر بانک ؛ یکی از چهار مولفه اصلی در آمیخته بازاریابی (که قبلا در همین ستون معرفی شده است)، مولفه ترویج ( Promotion ) است که ابزارهای ارتباطی یکی از مباحث اصلی در آن است. بهطور یقین ابزارهای ارتباطی زمانی میتوانند اثربخشی بیشتری داشته باشند که به جای انفصال، با هم هماهنگی و یکپارچگی داشته باشند و مجموعهای از...
-
بازاریابی از طریق تاثیر گذاران یا اینفلوئنسر مارکتینگ
یکشنبه 8 مرداد 1396 23:24
یکی از جدیدترین و آخرین ابزارهای بازاریابی دیجیتال در جهان، اینفلوئنسر مارکتینگ ( Influencer marketing ) یا بازاریابی از طریق تاثیرگذاران است. منظور از تاثیرگذاران افرادی هستند که طی مدتی طولانی و با انتشار محتوای مفید ]در شبکه های اجتماعی، علی الخصوص اینستاگرام[ شخصیت آنلاین قابل قبولی را برای خود ساخته و پتانسیل...
-
شخصیت های سریال گیم آف ترونز تبلیغاتچی می شوند!
پنجشنبه 29 تیر 1396 09:05
بازی آژانس ها ! فکر می کنید اگر کاراکترهای سریال محبوب گیم آف ترونز (Game of Thrones Characters) در یک آژانس تبلیغاتی کار می کردند چه می گفتند و چه می کردند؟ خود شما راستی به کدام کاراکتر سریال گیم آف ترونز (Game of Thrones Characters) شبیه هستید؟ آژانس هندی دیجیتال Chipmp&z طرحهایی را آماده کرده است برای موقعیتی...
-
ساخت یک برند شخصی پیروز در میان تلاطم جنگ سرد و گرم
شنبه 24 تیر 1396 21:50
هرگاه صبحت از برند شخصی یا برندسازی شخصی به میان می آید ناخودآگاه ما به یاد آرتیست ها و یا به قول امروزی ها ایسنتاگرام ها می افتیم. امروزه به کمک رسانه های اجتماعی خیلی زود تبدیل به یک شخص معروف می شوند. بماند که چقدر این معرف شدن هم معنی آن چیزی است که اندیشمندان بازاریابی از آن یاد می کنند. به هرحال چه دوست داشته...
-
صنایع ادبی گمشده اکثر برنامه های تبلیغات و بازاریابی
دوشنبه 19 تیر 1396 22:36
تبلیغاتچی ها چقدر به صنایع ادبی در ساخت شعارهای تبلیغاتی اهمیت می دهند؟ در مورد برتری بصری بر کلامی نوشته ام. و دخترم، لورا رایز، کتابی در مورد این موضوع به نام « چکش بصری » نوشته است. اما جامعه بازاریابی هنوز غرق در کلمات است. با این حال، راهی وجود دارد تا کلمات خود را اثرگذارتر سازید. این راه استفاده از “صنایع ادبی...
-
بررسی و نقد آگهی تلویزیونی دورتو در گفت و گوی روزنامه فرصت امروز با علیجاه شهربانویی
جمعه 9 تیر 1396 20:04
نمی توان یک کالا را به همه فروخت علیجاه شهربانویی ، مشاور، تحلیلگر و مدرس بازاریابی در رابطه با بررسی و نقد آگهی تلویزیونی دورتو به «فرصت امروز» می گوید: باید در ابتدا خاطرنشان شوم که تبلیغ خوب دارای سه رکن؛ تعیین استراتژی صحیح تبلیغاتی، خلاقیت و اجرا است، اما همانطور که صاحبنظران رشته تبلیغات به خوبی می دانند، نقد...